ورود اداره غله برای خرید برنج پرمحصول 

اداره کل غله مازندران با همکاری شالیکوبی داران استان، برنج پرمحصول کشاورزان را به قیمت ۳۳ و ۳۹ هزار تومان خریداری می‌کند.

وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این اداره کل با هدف حمایت از شالیکاران مازندرانی خرید توافقی برنج را از امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه آغاز کرده است.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری شالیکوبی داران استان انجام می‌شود، گفت: اتحادیه شالیکوبی داران استان تاکنون حدود ۳۰ مرکز را در استان برای اجرای این طرح معرفی کرده است که این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: اداره کل غله در این طرح برنج‌های پرمحصول را فقط از شالیکوبی‌های که اتحادیه آنان را معرفی کند خریداری می‌کند.

وفائی نژاد گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم برنج پرمحصول با حداکثر ۸ درصد شکستگی برای رقم ندا ۳۳ هزار تومان و رقم شیرودی ۳۹ هزار تومان است که در بسته بندی‌های ۱۰ کیلوگرمی خریداری می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح جدای طرحی است که انجمن تامین کنندگان برنج برای خرید این محصول در استان انجام می‌دهند، افزود: ادامه خرید توافقی برنج بستگی به استقبال کشاورزان از این طرح دارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: برای اجرای این طرح سامانه ای نیز طراحی شده است که به محض اینکه برنج از شالیکوبی ها تحویل گرفته شود در این سامانه ثبت و منابع مالی آن نیز پرداخت می شود.

وفایی نژاد گفت: اواسط تیرماه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید برنج مازاد شمال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران مصوب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.